esmaspäev, 16. detsember 2013

Intervjuu Arietti ja Heveniga

Intervjueerisime meie klassikaaslasi - Ariett Noppelit ja Heven Pilti. Meie intervjuu eesmärk oli teada saada kuidas sujub loovtöö tegemine õpilastel, kes on sellega juba alustanud ja sellega aktiivselt tegeleb. Arietti ja Heveni loovtöö teemaks on "Kehalise kasvatuse tunnid 1.-5. klassile". Nende juhendajaks on Ljudmilla Vaik.


Kui te eelmisel aastal loovtööst teada saite, kuidas reageerisite, kas see ehmatas või tundus lahe?
See ehmatas küll, sest siis kui me käisime eelmise aasta kaheksandike vaatamas  mõtlesime, et see on nii mahukas ja võtab väga palju aega.

Kuidas te oma loovtöö teema peale tulite?
Mõtlesime midagi liikumisega, spordiga seonduvat, kuna meile endale meeldib ka sport ja siis kuidagi tuligi selline teema.

Kas mõtlesite kaua mida teha, või tuli idee kohe?
Suhteliselt kaua, alles augusti lõpus olime oma teemas kindlad.

Kirjeldage oma loovtööd.
Kõigepealt me mõtleme välja tunni kava, kirjutame selle paberile ning siis viime selle Ljudmillale. Ta vaatab selle üle ja kui anname tundi, teeme neid asju mis seal kavas kirjas. Igasuguseid soojendusi, mingit pallimängu. Kui tund on lõppenud, siis kirjutame loovtöö paberile, et me tegime seda ja Ljudmilla annab meile tagasisidet/allkirja.

Kas olete oma loovtööga juba alustanud? Mida teha olete jõudnud?
Jah, novembris juba andsime esimestele klassidele tunnid ära ja nüüd oleme teisele klassile selle kava juba välja mõelnud. Järgmine nädal anname teistele klassidele ka tunde. Jaanuaris anname tunde kolmandatele klassidele, veebruaris neljndatele, märtsis viiendatele ja siis aprillis teeme 1-5 klasside vahelise jooksuvõistluse.

Mis sellest välja peaks tulema? Kas laste jaoks midagi head?
Ikka jah, nad saavad mingeid kogemusi. Kui neile muidu annab tundi kehalise kasvatuse õpetaja, siis meie teeme nendega veidi teistsuguseid harjutusi ja nad kogevad uusi asju.

Kuidas teie koostöö sujub?
Hästi, ainult vahel filmimisega on probleeme, et kes pilti teeb või kes filmib.

Kas ja milliseid probleeme teil on ette tulnud?
See et lapsed ei saa aru ja ei kuula. Näiteks kui ütled neile, et rivistuge, siis nad hakkavad lihtsalt jooksma ja kui ütled stop, siis ikka jooksevad edasi.

Olete te sellest midagi õppinud?
Jah, et pole mõtet üksteise peale karjuda, sest see nii kui nii ei aita midagi paremaks teha.

Kuidas võtaksite ome loovtöö lühidalt kokku? Kuidas see edeneb ja milliseks kujuneb?
Praegu on kõik hästi läinud, ei kujuta ette kuidas lõpp kujuneb.

Mida soovitaksite neile õpilastele, kes samuti järgenavtel aastatel loovtööd tegema peavad?
Mõelgu teema korralikult läbi ja valigu ikka selline asi, mis huvitab.

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar